Konj (1803 m) iz Kamniške Bele

27.06.2014 AVTOR: Matej Zalar

Konj (1803 m)
Zahtevnost: zahtevna označena pot

Pot do Presedljaja in spust s Konja proti Planini Dol sta nezahtevna, med Presedljajem in vrhom Konja pa je nekaj strmih skokov, kjer so v pomoč varovala.
Uporaba čelade je obvezna, samovarovalni komplet pa priporočljiv za manj izkušene planince.
Čas vzpona: 2 uri do 3 ure 45 minut
Čas ture: 3,5 do 5,5 ur

Smer poti: Kamniška Bistrica (Kamniška Bela)–Presedljaj–Konj–P lanina Dol–Kraljev hrib–Kamniška Bistrica (Kamniška Bela)

Zavetišča
Na poti ni zavetišč, najbližji je Dom v Kamniški Bistrici

Dom v Kamniški Bistrici (600 m)
T: 01 832 55 44 in 040 620 787

Izhodišče: Kamniška Bistrica – Kamniška Bela (572 m)
GPS: N 46° 19' 6" / E 14° 36' 3"
V Kamniku se usmerimo proti Kamniški Bistrici. V Stahovici zavijemo levo v smeri Kamniške Bistrice in žičnice Velika planina. Po dolini se zlagoma vzpenjam, pri cestni kilometrski oznaki 7,5 pa smo pozorni na majhno parkirišče na desni, ki je tik za mostom čez Kamniško Belo.

Če smo pri moči: Strmemu spustu na Kraljev hrib se lahko ognemo in se od Planine Dol vzpnemo na Veliko planino. Do Zelenega roba je slaba ura hoda, od tam pa nas čaka le kratek spust do zgornje postaje gondole na Šimnovcu.

Turistične informacije:
TIC Kamnik
Glavni trg 2, 1241 Kamnik
T: 01 831 82 50

Konj je manj obiskan skalnat vrh med Planino Dol in Presedljajem, ki pa pohodnike kljub razmeroma majhni nadmorski višini navdušuje z odličnim razgledom na Kamniško Savinjske Alpe in na Veliko planino. Na vrh vodita označeni poti od spodnje postaje gondolske žičnice na Veliko planino (Kraljev hrib) in po dolini Kamniške Bele čez Presedljaj. Ta pot je v zgornjem delu nekoliko zahtevnejša, zato manj izurjenim planincem priporočamo uporabo samovarovalnega kompleta. Tokrat opisujemo krožno turo: vzpeli smo se od sotočja Kamniške Bele in Kamniške Bistrice, spustili pa po nezahtevni označeni poti čez Planino Dol na Kraljev hrib. Opozarjamo, da je vzpon do Presedljaja sicer nezahteven, a zelo strm, enako pa velja za spust od Planine Dol.

Strm vzpon na Presedljaj
Od parkirišča se napotimo po širši poti, a že po nekaj korakih zavijemo desno, na ožjo stezo (pozor, označenost tega razpotja je slaba!). Čez čas se po poti spustimo do kolovoza, ki se zlagoma vzpenja ob Kamniški Beli do razpotja s planinskimi oznakami. Levo vodi pot proti slapu Orglice, desno pa nadaljujemo v smeri Presedljaja. Pot se strmeje vzpne in čez čas prečkamo hudournik, kjer se pot usmeri nekoliko levo in strmo nadaljuje v ključih. Planinskih oznak je malo, zato imejmo oči na pecljih. Na posebej strmih odsekih so v pomoč nadelane stopnice, ki pripeljejo do razgledišča s klopjo. Od tam je lep razgled predvsem na Kalški greben in Kalško goro, Konj pa je tako ali tako pred nami večji del poti.

Od razgledišča se pot nekoliko spusti, prečimo hudournik in se strmo vzpnemo po z jeklenicami in klini zavarovanem pobočju. Čaka nas še strm vzpon na sedlo Presedljaj, kjer se odpre pogled na štajersko stran. Levo se pot nadaljuje proti planini Korošici s Kocbekovim domom in naprej proti Ojstrici, desno pa se vzpnemo proti Konju, do koder nas loči še največ 45 minut.

Zahtevnejši del poti
Pot po z ruševjem poraščenem grebenu postane zanimivejša. Nataknemo si čelade, saj se ob klinih že kmalu strmeje vzpnemo po skalah. Po nekaj korakih na ozkem grebenu pridemo na izpostavljen del poti, ki ga premagamo ob pomoči jeklenice, potem pa sledi še strm zavarovan vzpon, po katerem se vrnemo na vrh grebena, po katerem pridemo do žiga in vpisne skrinjice. Vrh je oddaljen le nekaj minut, da ga dosežemo, moramo nekoliko skreniti z označene poti in se čez izpostavljen del prebiti med gostim rušjem.

Konj je odličen razglednik, s katerega se vidi vse pomembnejše vrhove Kamniško Savinjskih Alp, na jugozahodu pa je najbliže Rzenik (1833 m), kamor se lahko po lahki neoznačeni stezi vzpnemo mimogrede, med spustom proti Planini Dol. Najlepši pa je pogled proti jugu, na Veliko planino, ki se s Konja pokaže v vsej svoji mogočnosti.

Spust čez Planino Dol
Z vrha se vrnemo do označene poti, kjer nadaljujemo levo in se čez čas strmo spustimo v gozd in preko gozdne jase do planine Dol, kjer se na kolovozu usmerimo desno proti Kamniški Bistrici (naravnost vodi pot na Veliko Planino). Po kolovozu hodimo nekaj minut, potem pa skrenemo levo na ožjo pot, po kateri se izredno strmo spustimo po grapi Dolskega grabna. Lep čas se spuščamo do makadamske ceste, kjer se držimo desno in jo že po nekaj korakih zapustimo na desno. Po zmerno strmi pešpoti se navsezadnje spustimo na asfaltirano cesto, ki iz Kamniške Bistrice vodi proti gostišču Kraljev hrib. Ko prispemo na glavno cesto in zavijemo desno, nas do parkirišča pri izlivu Kamniške Bele v Kamniško Bistrico čaka še poldrugi kilometer hoje po asfaltu.