
Kolesarska infrastruktura bi bila lahko v Sloveniji še precej slabša, res pa je tudi, da bi morali stremeti predvsem k izboljšavam.
Priznanja za razvoj trajnostne mobilnosti in zelenega okolja so sicer dobra promocija, kolesarji – ali uporabniki javnega prevoza – pa ob teh nagradah pogrešamo predvsem praktične izboljšave, ki bi trajnostne oblike transporta popularizirale najprej zaradi praktičnosti in šele potem s slavospevi ekološkemu načinu razmišljanja. Od prezaposlenih ljudi 21. stoletja je težko pričakovati ekološki aktivizem in daljnovidnost, saj je njihov nezanemarljivi problem predvsem pomanjkanje časa.
Pred natanko desetimi leti smo se spraševali, »Kdaj bo elektromanija zajela Slovenijo?«, ko smo prvič tematsko razdelali električna kolesa in izvedli anketo o takratnem stanju električnih koles pri nas.
Danes skoraj neverjetno je bilo pred desetim leti dejstvo, da nepovratne finančne spodbude za kupce električnih koles niso bile predvidene, smo pa imeli že takrat možnost pridobitve ugodnega kredita za nakup »okolju prijaznih« električnih vozil.
Pri nas je trenutno še v teku javni poziv za uveljavljanje subvencije za nakup električnih koles. Med predstavljenimi e-kolesi, so tista, pri katerih lahko uveljavljate subvencijo jasno grafično označena s simbolom žarnice.
O dobrobitih, ki jih električna kolesa prinašajo preutrujeni, slabše pripravljeni, starejši ali zaradi zdravstvenih razlogov omejeni populaciji, seveda sploh ne gre izgubljati besed.
Električna kolesa bodo v prihodnosti v vrtenje pedalov zagotovo prepričala še mnogo ljudi, ki sicer ne uporabljajo koles, ker je kolesarjenje zanje fizično prezahtevno ali pa se v službo ne želijo pripeljati prepoteni. Nezanemarljiv je tudi turistični potencial in redke so turistične destinacije, v Sloveniji, da nimajo možnosti najema električnih koles.
Na vprašanji “zakaj imeti električno kolo” in “kdo naj bi ga sploh potreboval” smiselnih odgovorov ni več težko najti. Za začetek nam torej ostane le še naslednje: katero električno kolo izbrati?
Predstavitev planinskih postojank je redna vsebina, od začetka izdajanja revije NaProstem plus. Tokrat predstavljamo lažje dostopne koče. Z obiskom vsaj ene izmed tokrat dvanajst predstavljenih koč, si zagotovite sodelovanje v žrebu, neodvisno od tega, ali jih boste obiskali, peš, z navadnim ali električnim kolesom oziroma avtomobilom. Med obiskom le žiga koče ne pozabite odtisniti na ustrezno mesto.
102 | - | Dom Klementa Juga v Lepeni |
104 | - | Dom na Šmohorju |
106 | - | Dom pod Storžičem |
108 | - | Erjavčeva koča na Vršiču |
110 | - | Pirnatova koča na Javorniku |
112 | - | Planinska koča na Krimu |
114 | - | Planinski dom na Boču |
116 | - | Planinski dom na Gori Oljki |
118 | - | Planinski dom na Mrzlici |
120 | - | Poštarski dom pod Plešivcem |
122 | - | Valvasorjev dom pod Stolom |
124 | - | Zavetišče v Gozdu |