Izleti - Kokoš (674 m)

Koča na Kokoši
T: 040 516 282
pd.sezana@volja.net
Petek popoldne ter med vikendi in prazniki.

Izhodišče: Lokev (396 m)
GPS: N 45° 39' 40" / E 13° 55' 22"
Z avtoceste LJ-KP zavijemo na izvozu Divača, kjer nas smerokazi usmerijo v Lokev in Lipico. Do Lokve je pet kilometrov. Po glavni cesti peljemo skoraj do konca vasi in zavijemo levo za pokopališčem (na levi strani), še pred bencinsko črpalko. Parkiramo ob parkirišču.

Turistične informacije

T: 05 731 01 28
tic.sezana@siol.net

Vremenska napoved:
Kokoš je vzpetina na meji z Italijo, južno od Lokavskega polja. Italijani so našo Kokoško, kot jo ljubkovalno imenujejo na nekaterih smerokazih, poimenovali preprosto Cocusso, kar najverjetneje ne pomeni čisto nič, zagotovo pa ne pernate domače živali. Kakor koli, turističnih znamenitosti v tem delu Krasa ne manjka, najbolj atraktivna je seveda Kobilarna Lipica, priporočam pa še Vojaški muzej Tabor v srednjeveškem obrambnem stolpu v Lokvi, kjer zanesenjaški zbiratelj Srečko Rože hrani na tisoče eksponatov vojaške opreme iz različnih obdobij, tudi izredno redke kose, kakršnih ne najdemo skoraj ali sploh nikjer drugje. Vsega skupaj hrani več kot 360.000 eksponatov, v muzeju seveda prikaže le najzanimivejše, med drugim tudi uniformo poveljnika Svetozarja Borojevića. Nasproti obrambnega stolpa Tabor pa sta še zanimivi gotska kapelica ter župnijska cerkev sv. Mihaela s freskami Toneta Kralja.

Kokoš
Na vrh vodijo poti s slovenske in italijanske strani. Izbrali smo pot iz Lokve naravnost na vrh, nazaj grede pa smo se vrnili po še nekoliko daljši poti mimo izvira Vroček in mimogrede skočili še na bližnje Veliko Gradišče (741 m). To je ena izmed daljših poti, ki je po podatkih PD Sežana dolga približno dve uri in pol, realno pa dosti manj. Na vrh Kokoši lahko pritečete že v dvajsetih minutah, skoraj gotovo pa ne boste potrebovali več kot 45 minut in ne uro in pol, kot je navedeno na planinskih smerokazih.

Od parkirišča pri pokopališču nadaljujemo po makadamski cesti, do kapelice, kjer nas smerokaz usmeri desno po kolovozu čez Lokavsko polje. Do začetka vzpona pri počivališču s klopmi pridemo čez 15 do 20 minut. Vzpon po ozkem kolovozu, obdanem s suhim zidom, je precej položen, čez čas pa je pot čedalje slabša in vedno bolj strma. Višje se spremeni v pešpot, manj je kamenja in več zemlje. Čez petnajst minut do pol ure pridemo na makadamsko cesto, kjer zavijemo desno in že čez nekaj deset metrov pridemo na travnik z oddajnikom, le malo naprej pa je tudi Koča na Kokoši.

Skok na Veliko Gradišče
Vrnemo se po makadamu, a tam, kjer bi zavili navzdol v Lokev, nadaljujemo naravnost (v smeri smerokaza Alpe Adria Trail). Po slabem kilometru in pol slabega kolovoza pridemo na razpotje. Naravnost bi se spustili v Krvavi Potok, levo pa nadaljujemo proti izviru Vročku. Dobro označen kolovoz se sčasoma spremeni v ožjo stezo, zavijemo v gozd in po kilometru in pol od križišča se spustimo do izvira Vročka pod Velikim Gradiščem. Na vrh se mimo tolmuna v nekaj minutah vzpnemo po označeni poti - razgleda je nekaj več kot na Kokoši, pa vendar ne gre pričakovati nič posebnega.

Pri Vročku sicer zavijemo navzdol v smeri Lokve in se precej strmo spustimo po strugi potoka, ki ima bolj malo vode. Čez petnajst minut smo že na gozdnem robu, od koder se čez travnike odpre razgled na Lokev. Čez nekaj deset korakov smo že v Preložah pri Lokvi. Po asfaltirani cesti se sprehodimo skozi središče vasi in se držimo levo. Kmalu smo na kolovozni cesti, ki nas čez deset do petnajst minut čez glavno cesto pripelje v središče vasi. Seveda priporočam ogled muzeja, v pritličju obrambnega stolpa pa je prijetna kavarna. Do izhodišča poti pri pokopališču pridemo po cesti skozi vas.
Skupaj dolžina: 0,00 km
Skupaj višinskih metrov: m
Skupaj spustov: m
Maksimalna višina: m
Minimalna višina: m
Skupaj čas: 00:00:00

Prijavljeni uporabniki lahko prenesejo GPS sled.