Izleti - Limbarska gora (773 m)

Limbarska gora (773 m)

Gostišče Urankar
T: 01 723 19 90 in 051 806 608
limbarskagora@gmail.com

Izhodišče: Blagovica (412 m)
GPS: N 46° 10' 30" / E 14° 48' 12"
Avtocesto zapustimo na izvozu Blagovica. z smeri Ljubljane za izvozom v križišču zavijemo levo, iz smeri Maribora desno. Po stari cesti se peljemo v Blagovico in takol, ko zapeljemo pod viaduktom avtoceste, je na desni gasilski dom, kjer parkiramo.

Turistične informacije
Srce Slovenije
www.srce-slovenije.si

Vremenska napoved:
Na Limbarski gori so se množice romarjev priporočale sv. Valentinu, ki ga v anglosaksonskih deželah poznajo kot zavetnika zaljubljencev, pri nas kot znanilca pomladi, od nekdaj pa tudi kot priprošnjika zoper telesne slabosti, kužna obolenja ter božjast. Nekoč je na vrhu stal tudi Limbarski grad, ki naj bi ga po legendi porušili Turki, cerkev iz 17. stoletja pa so morali sredi 18. povečati in zdaj velja za baročni biser. Zvonik je od cerkve ločen, verjetno zato, ker je nekoč služil tudi kot obrambni stolp. Zanimivost sta še kapelici zahodno in vzhodno od cerkve.

Na vrh iz Črnega grabna
Najkrajše poti na Limbarsko goro vodijo iz moravške smeri, z juga, od koder je iz vasi Gabrje največ tričetrt ure hoda. Nič več ne vzame pot iz Krašnje, najdlje pa je iz vzhodne smeri: od Zavrha pri Trojanah je do Limbarske gore več kot tri ure zložne hoje po evropski pešpoti E-6. Dobro uro do uro in pol pa je dolga pot iz Blagovice, po kateri v obe smeri premagamo dobrih 500 metrov višinske razlike.

Vzpnemo se iz Črnega grabna, doline reke Radomlje, kjer je že v davnih časih potekala Jantarjeva pot od zahoda proti Baltskemu jezeru, v antiki pa rimska cesta Emona-Atrans-Celeia. Med potjo se lahko vzpnemo še na 690 metrov visoki vrh Golčaj, na katerem stoji spomenik NOB, tik pod njim pa cerkev sv. Neže, ki velja za najstarejšo v Črnem grabnu. Ruševina ob cerkvi je nekdanja mežnarija, ki so jo požgali med drugo svetovno vojno.

Ekipa NaProstem.si to zimo nima sreče z vremenom in tokrat se je nizka oblačnost razkadila šele, ko smo se spet vrnili na izhodišče. Škoda, kajti z Limbarske gore je v lepem vremenu dober razgled, tudi na Kamniško-Savinjske Alpe.

Mimo najstarejše cerkvice v Črnem Grabnu
Od gasilskega doma v Blagovici se napotimo po asfaltirani cesti pod avtocestnim viaduktom in že po nekaj desetih korkaih nas planinski smerokaz usmeri ostro levo na ozko pešpot, ki je na začetku urejena z nekaj lesenimi mostiči. Pot se strmo vzpenja, kmalu prečkamo asfaltrano cesto in nadaljujemo po nekoliko širši poti, malo za vodnim zajetjem pa zavijemo desno (oznaka za Golčaj). Spet se vzpenjamo po ozki, strmi poti.

Položi se šele na razpotkju pod Golčajem - desno je Limbarska gora, naravnost Borje pri Mlinšah (v smeri Trojan), levo pa nas le nekaj deset korakov loči do vrha Golčaja, od koder se med drevesi lepo vidi Črni graben. Od vrha zavijemo desno, med drevesi že vidimo cerkev sv. Neže, pri kateri zavijemo desno in se po širši poti vrnemo na razpotje - ta kratek krog nam ne zame več kot dveh, treh minut hoje.

Pot proti Limbarski gori se najprej precej spusti, potem pa izravna in nas pod vrhom Planjava (685 m) mimo božjega znamenja pripelje do asfaltirane ceste, ki na Limbarsko goro vodi iz Moravč. Sledimo ji približno 600 metrov do skupine hiš, kjer se desno odcepi makadamska cesta. Najprej se rahlo spustimo, potem pa se vzpnemo do hiš, med katerimi pridemo do asfaltirane ceste tik pod vrhom.

Po nagelj na Limbarsko goro
Na vrhu nas je presenetilo priložnostno domače smučišče, a snega je po pričevanjih domačinov le redko dovolj, da bi se otroci kakovostno nasmučali. Mi smo zavili v Gostišče Urankar, ki je v veliki hiši zraven cerkve, in bili presenečeni nad domačnim vzdušjem. Vrnili smo se po isti poti, a tokrat ne čez Golčaj.

Kogar mikajo množični pohodi, se lahko na Limbarsko goro odpravi v nedeljo, 17. marca, ko Društvo krajanov pripravlja tradicionalni, letos že 25. Pohod po nagelj. Datumsko je vedno umeščen na nedeljo med dnevom žena in materinskim dnevom, udeleži pa se ga menda nekaj tisoč pohodnikov.
Skupaj dolžina: 8,49 km
Skupaj višinskih metrov: 504 m
Skupaj spustov: 515 m
Maksimalna višina: 760 m
Minimalna višina: 418 m
Skupaj čas: 00:50:24

Prijavljeni uporabniki lahko prenesejo GPS sled.