Češka koča na Spodnjih ravneh (1542 m) iz Ravenske Kočne

06.09.2013 AVTOR: Matej Zalar

Češka koča na Spodnjih ravneh: 1542 m
Zahtevnost: ne zahtevna označena pot
Pot je nezahtevna, vsi strmejši odseki pa so opremljeni z lestvami in jeklenicami. Težav ne bi smeli imeti niti psi
Čas vzpona: 1–1,5 ure
Skupaj: 1,5–3 ure

Smer poti: Ravenska Kočna–Češka koča na Spodnjih ravneh–Ravenska Kočna

Kje se okrepčamo?
Češka koča na Spodnjih ravneh (1542 m)
T: 040 673 449 in 040 425 260
tone.karnicar@siol.net

Izhodišče: Ravenska Kočna (997 m)
GPS: N 46° 23' 4" / E 14° 32' 11"
V Kranju se usmerimo proti Jezerskemu in nadaljujemo skozi Britof (tam zavijemo desno) ter skozi Milje, Hotemaže in Tupaliče, kjer cesta zavije desno. Ozki soteski Kokre sledimo proti Zgornjemu Jezerskemu in z vožnjo nadaljujemo proti mejnemu prehodu. Pri oznakah za Planšarsko jezero pa zavijemo levo in mimo jezera. Oznaka za parkirišče nas na prvem razpotju usmeri levo, v naslednjem čez nekaj sto metrov pa desno. Parkiramo na velikem parkirišču, od koder vožnja naprej ni več dovoljena.

Če smo pri moči:
Zelo zahtevne poti vodijo na Jezersko (2540 m) in Kokrsko Kočno (2530 m), Grintovec (2558 m) ali po Frischaufovi poti čez Dolgi hrbet (2473 m) na Skuto (2532 m). Manj zagnani, ki jim poldrugo uro dolg vzpon do Spodnjih ravni ni dovolj, pa lahko skočijo na Vratca (1802 m) ali čez Žrelo do Kranjske koče na Ledinah (1700 m). Toda, pozor! Vse poti so precej zahtevne, na Vratca pa vodi nekoliko manj zahtevna pot, ki ima tudi nekaj varoval. Tudi tam je zaradi krušljivega sveta obvezna uporaba čelade.

Turistične informacije:
TIC Jezersko
T: 04 254 51 40 in 051 219 282
FB

Češko kočo je na Spodnjih ravneh, ravnici nad dolino Ravenske Kočne in pod severnim ostenjem Grintovca, leta 1900 postavila Češka podružnica Slovenskega planinskega društva v Pragi. Zato je arhitekturno res nekoliko drugačna, ponudba pa vendarle tradicionalna slovenska. Tako se ne gre čuditi, da je Češka koča za marsikaterega izletnika glavni cilj, tisti, ki se podajajo naprej v Grintovce, pa mimo prihitijo že v zgodnjih jutranjih urah.  Koča ima tako rekoč vse: tovorno žičnico, pristajališče za helikopter, zbiralnik za vodo, celo čistilno napravo. In seveda tudi zimsko sobo za obdobje od konca septembra do sredine junija, ko je sicer zaprto.

Dobro nadelana pot
Na Spodnje ravni z Jezerskega vodita poti iz dolin Makekove in sosednje Ravenske Kočne. Ta je zanimiva tudi kot sprehajalna točka: po dolini namreč vodi 8 kilometrov dolga sprehajalna tematska pot.

Začnemo na velikem parkirišču, od koder vožnja naprej ni dovoljena. Tako se proti spodnji postaji tovorne žičnice za Češko kočo in Kranjsko kočo prvih petsto metrov ogrejemo po makadamski cesti. Še pred postajo pa nas markacije usmerijo desno na pešpot, ki je prvih nekaj minut še razmeroma položna, potem pa se strmo vzpne mimo »Andrejeve klopce «. Z desne se čez čas priključi pot z Jezerskega oziroma iz Makekove Kočne, vzpon pa nadaljujemo čez »Hudičeve kvance «. Strmejši odseki so opremljeni tudi z lestvami in jeklenicami. Strmina ne popušča do »Mrzve doline «in po nekaj minutah smo že pri Češki koči na Spodnjih ravneh.

Češka koča ima kljub majhni nadomrski višini brez dvoma eno najlepših kulis pri nas. Severno se na drugi strani Ravenske Kočne začenjajo Karavanke, vzhodno se dvigajo Koroške Babe, južno od njih je vzhodno od Češke koče Koroška Rinka (2433 m). Na jugu pogled zastira mogočna stena Dolgega hrbta, desno od njega so severne stene Grintovca in Kočne.