Železnica bo potekala 9 metrov nad obstoječimi cestnimi povezavami, infrastruktura pa bo omogočala hitrosti do 240 kilometrov na uro, poročajo tuji mediji. »Vlak« je zasnovan v obliki aerodinamičnih kabin, v katerih lahko sedijo po štirje ljudje. Za začetek so zgradili 275-metrski odsek v kampusu družbe Israel Aerospace Industries, ki tudi sodeluje pri projektu, nato pa nameravajo mrežo razširiti po vsem mestu.
V kalifornijskem podjetju skyTran, ki stoji za projektom, kot glavne prednosti takšnega mestnega prometa navajajo nižje stroške postavitve kot pri cestni infrastrukturi, precej manjši vpliv na okolje in seveda tudi znatno krajši potovalni čas.
Magnet namesto koles
Kabine se bodo premikale s pomočjo močnega magnetnega polja, kot ga že poznamo pri japonskih hitrih vlakih maglev (maglev je okrajšava za magnetno levitacijo), le da tukaj ne bodo lebdele nad tiri, ampak se premikale pod njimi. Takšno magnetno polje ustvarijo superprevodni magneti v tračnici, zahvaljujoč zelo majhnemu trenju pa sta poraba energije in hrup precej manjša. Postavitev železnice bo stala 2,75 milijona evrov na kilometer, izdelava ene kabine pa približno 24.000 evrov. Za vozovnico bo predvidoma treba odšteti med 4,2 in 4,7 evri, pretvorjeno v izraelsko valuto. Oblasti že načrtujejo posebne popuste za turiste, med drugim tiste, ki bi železnico uporabljali izven največje prometne konice.
Razvoj še ni končan
V podjetju skyTran že intenzivno načrtujejo naslednji korak v razvoju takšnih mestnih železnic, pri čemer se osredotočajo predvsem na še krajši čas vožnje do službe. Tako za leto 2018 napovedujejo nadgradnjo, ki bo traso vlakov popeljala kar skozi stavbe. Tako bo na primer mogoče izstopiti v tretjem nadstropju stolpnice, od koder bo do dvigala v druga nadstropja le korak. Če bo vse potekalo po načrtih, bi s takšno obliko prevoza potniki lahko prihranili tudi do 80 odstotkov časa.