Preden se odpravite v hribe preverite, da je v nahrbtniku pohodniška prva pomoč!

Advertisement

Preden se odpravite v hribe preverite, da je v nahrbtniku pohodniška prva pomoč!
25.07.2018 AVTOR: Maja Vojska
Ne glede na to ali se podajamo na krajši izlet ali daljšo gorsko turo, je dobro, da smo opremljeni tudi za primere, ko se naše počutje poslabša in nastopijo zdravstvene težave.

Če se pohodnik trudi preko svojih zmožnosti in skuša držati tempo s skupino z boljšo kondicijo, je veliko večja verjetnost, da se bo poškodoval. Pomembno je, da se zaveda svojih zmožnosti in jih ne skuša preseči. Skupina je potrebno, da vedno prilagodit tempo najpočasnejšemu.

Ker je hoja v hribe lahko precej nepredvidljiva, naj bo v nahrbtniku vedno komplet prve pomoči. Opisujemo 4 nasvete, kako ukrepati, če pride do različnih poškodb in nevšečnosti v hribih.

 

Vedno naj bo v nahrbtniku tudi pohodniška prva pomoč, ki jo lahko kupite ali pa sestavite sami. Če jo boste sestavili sami, naj vsebuje:

  • povoje (najbolje, da so elastični),
  • sterilno gazo,
  • lepilni trak micropore,
  • obliže,
  • posebne obliže za žulje,
  • pinceto za klope,
  • trikotno ruto,
  • alu folijo,
  • razkužilne robčke,
  • škarje,
  • kakšen napitek za energijo.

1. Nadležni žulji

Pazite na svoja stopala, da so nenehno suha, pravilno zavežite čevlje in pazite, da vanje ne pride kamenček. Ne glede na vse predpriprave se žulji na poti lahko pojavijo. Če že veste, na katerih mestih vam radi vzbrstijo, jih lahko že vnaprej zaščitite z obližem ali plezalskim trakom za prste (tape). Čim začutite, da se razvija žulj, pa se ustavite in ukrepajte!  Žuljev v večini ni priporočljivo prebadati, saj se potem lahko razvije infekcija, ki pa povzroči še mnogo nezaželenih težav. Ko pa ne gre drugače in je žulj preprosto preveč boleč, je dobro, da ga prebodete s sterilno iglo in ga ustrezno posušite. Oteklino pa je potrebno razkužiti in nanjo namestiti obliž.

2. Bolečine v kolenih

Omejite jih lahko že tako, da hodite počasi po hribu navzdol, pomagajo pa vam lahko tudi kakovostni čevlji in pohodniške palice. Nikar ne preskakujte različnih skal ali korenin, ampak nenehno nadzirajte korak. Pred in po pohodu pa ne pozabite na raztegovanje mišic.

3. Pik čebele ali ose

Pri čebeljem piku želo ostane v koži, medtem ko ga ose ne puščajo in lahko pičijo večkrat. Mesta pika ni priporočljivo praskati, ker se bosta s tem rdečina in oteklina precej poslabšali. Da bi se izognili pikom čebel in os, za poletni čas priporočamo, da ne uporabljate parfumov, mil, krem in losjonov z močnim vonjem, nosite lahka oblačila, raje temna, saj svetla oblačila privlačijo ose.

4.  Zvin gležnja

Najboljša je vedno preventiva, zato pazite, kje hodite in v hribih vedno imejte primerno obutev glede na teren. Poleg tega pa imejte s seboj tudi palice. Če se nesreča vseeno pripeti in ste v hribih, je najbolj pomembno, da čim prej pridete do pomoči. Če zvin ni tako hud in vseeno lahko hodite, je pomembno, da poškodbo najprej imobilizirate. Če imate čas, si vzemite odmor in hladite poškodbo (lahko uporabite mrzlo vodo iz potoka, če je na voljo) ter dvignite gleženj. Na poti v dolino si vzemite toliko odmorov, kot jih potrebujete. Doma presodite, ali je potrebno obiskati zdravnika ali ne.

 

Pred odhodom preverite, ali vaša potovalna lekarna vsebuje:

  • zložence, povoje in obliže,
  • kremo ali drugo mazilo za zaščito pred soncem,
  • zdravila, ki jih redno jemljete,
  • protibolečinska in protivnetna zdravila,
  • alergiki naj s seboj vzamejo še komplet za samopomoč.

Poleg tega poskrbite tudi za dovolj tekočine.

Še več pohoniških nasvetov najdete v naši posebni izdaji revije NaProstem plus. Več iz vsebine > > >

Naročite svoj izvod

Naročite svoj izvod

Značke:
Ključne besede:
Komentarji
Ta novica še nima komentarjev
*Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
Revija
BREZPLAČEN IZVOD
KOMPLET REVIJ

Advertisement