Izleti - Kalška gora (2047 m) iz Kamniške Bistrice

GPS:

Kalška gora (2047 m)
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Med Kokrskim sedlom in Kalško goro sta dva zahtevnejša odseka. Najprej je treba premagati izpostavljen prehod, v nadaljevanju pa še strm odsek, kjer so v pomoč klini in jeklenica. Zvrhano mero previdnosti zahtevajo tudi krušljive skale, pot pa je prekrita z gruščem. Obvezna je uporaba čelade!
Zaključni del vzpona od Kokrskega sedla naprej je za pse prezahteven, zato ljubljenca pustimo na varnem pri Cojzovi koči.
Čas vzpona: 2–3 ure

Skupaj: 3,5-5 ur

Smer poti: Dom v Kamniški Bistrici–V Koncu–Kokrsko sedlo–Kalška gora–Kokrsko sedlo–V Koncu–Dom v Kamniški Bistrici

Kje se okrepčamo?
Dom v Kamniški Bistrici (600 m)
T: 01 832 55 44 in 040 620 787

Cojzova koča na Kokrskem sedlu (1793 m)
T: 051 635 549

Izhodišče: Dom v Kamniški Bistrici (600 m)
GPS: N 46° 19' 38" / E 14° 35' 22"
V Kamniku se usmerimo proti Kamniški Bistrici. V Stahovici zavijemo levo v smeri Kamniške Bistrice in žičnice Velika planina. Po dolini se zlagoma vzpenjamo vse do Doma v Kamniški Bistrici pri izviru Kamniške Bistrice. Cesta V Konec je za motorni promet zaprta.

Če smo pri moči: Ko se vrnemo na Kokrsko sedlo, gremo lahko še na Grintovec, vendar to zahteva še uro in pol do dve uri in pol zahtevne hoje z dodatnimi skoraj 800 metri višinske razlike. Bolj logično je podaljšati do Kalškega grebena. Od sedla , kjer se začne greben Kalške gore, nadaljujemo desno. V nadaljevanju je del označene poti zelo zahteven in tam je priporočljiv tudi komplet za samovarovanje! Celotno pot s tem podaljšamo za slabe tri ure.

Turistične informacije:
TIC Kamnik
Glavni trg 2, 1241 Kamnik
T: 01 831 82 50

Vremenska napoved:

Kalška gora je s Kokrskega sedla videti nedostopna, z južne strani pa ima njen travnat greben dosti bolj prijazen značaj. Čeprav je med nižjimi dvatisočaki, se ponaša s krasnim razgledom na Grintovce na severu, na Kalški greben, Vrh Korena (1999 m), Kompotelo (1989 m) in Mokrico (1853 m) na jugu ter na Storžič (2132 m) na zahodu. V lepem vremenu se za njim kažejo tudi Julijci s Triglavom. Ker je v okolici kar nekaj bolj trofejnih vrhov, ima še eno dobro lastnost: ni preveč obiskan.

Na vrh vodita nezahtevni označeni poti iz smeri Krvavca (čez Dolge Njive ali čez planino Koren), najzahtevnejša pa je pot iz smeri Krvavca čez Kalški greben, kjer se je potrebno povzpeti tudi čez zelo zahteven odsek. Od Kokrskega sedla naprej sta razmeroma zahtevni tudi poti iz Suhega Dola iz smeri doline Kokre in iz Kamniške Bistrice.

Do Kokrskega sedla
Cesta od Doma v Kamniški Bistrici naprej je za motorni promet zaprta, česar mnogi planinci ne spoštujejo in parkirajo pri spodnji postaji tovorne žičnice V Koncu, s čimer si pot skrajšajo za pol ure do eno uro. No, mi se tovrstnih omejitev držimo, saj raje hodimo kot onesnažujemo, zato smo začeli na velikem parkirišču pri izviru Kamniške Bistrice.

Po asfaltirani cesti se usmerimo mimo Doma v Kamniški Bistrici ter kapelice (na desni) in kmalu pridemo na makadam. Cesto zapustimo po petih minutah hoje pri počitniški hiški, kjer zavijemo desno na široko gozdno pot. Čez minuto ali dve pridemo na razpotje, kjer se spet držimo desno. Zlagoma se vzpenjamo po nekoliko ožji poti, ki čez deset do petnajst minut pripelje na makadamsko cesto. Sledimo ji naravnost v zložnem vzponu skozi gozd. Čez 300 metrov pridemo na razpotje, kjer nas planinski smerokazi usmerijo levo. Makadamski cesti sledimo še slab kilometer do spodnje postaje tovorne žičnice v Koncu (na levi so parkirani avtomobili).

Tam zavijemo levo na ožjo pešpot. Strmo se dvignemo v gozd, ki se kasneje razredči, strmina pa ne popusti vse do tik pred zaključnim vzponom na Kokrsko sedlo. Tam se izvijemo iz objema grmičevja in se po gruščnati poti vzpnemo po grapi med Kalško goro (2047 m) na jugu in Malim vrhom (1935 m) na severu. Vzpon do Kokrskega sedla s Cojzovo kočo je zaradi gruščnate podlage precej naporen.

Razgledna pot na Kalško goro
Pri Cojzovi koči se usmerimo ¸levo v smeri Kalškega grebena in Krvavca ter v zmernem vzponu sledimo grebenu. Ko pot zavije nekoliko desno, moramo premagati kratek izpostavljen prehod, zavarovan samo s skobo ali dvema. Za prehodom pot spet zavije levo in se čez melišče približa steni (nataknimo čelado!). Na koncu melišča pot zavije levo v steno. V pomoč so klini in na enem prehodu tudi jeklenica,a pobočje ni pretirano izpostavljeno. Največja težava so krušljive skale, na položnejših delih pa grušč. Čez najzahtevnejši odsek precej hitro dosežemo greben in razpotje. Desno se nadaljuje pot proti lepo vidnemu Kalškemu grebenu, levo pa po in pod grebenom skoraj naravnost nadaljujemo na vrh Kalške gore.

Skupaj dolžina: 0,00 km
Skupaj višinskih metrov: 0 m
Skupaj spustov: 0 m
Maksimalna višina: 0 m
Minimalna višina: 0 m
Skupaj čas: 00:00:00

Prijavljeni uporabniki lahko prenesejo GPS sled.