Izleti - Kamniško sedlo (1876 m) iz Kamniške Bistrice

Zahtevnost: nezahtevna označena pot
Čas vzpona: 1,5–3 ure
Skupaj: 2,5–5 ur

Smer poti: Dom v Kamniški Bistrici–Pri pastirjih–Kamniško sedlo–Pri pastirjih–Dom v Kamniški Bistrici

Kje se okrepčamo?
Dom v Kamniški Bistrici (600 m)
T: 01 832 55 44 in 040 620 787

Kamniška koča na Kamniškem sedlu (1864 m)
T: 051 611 367

Izhodišče: Kamniška Bistrica – Dom v Kamniški Bistrici (600 m)
GPS: N 46° 19' 38" / E 14° 35' 22"
V Kamniku se usmerimo proti Kamniški Bistrici. V Stahovici zavijemo levo v smeri Kamniške Bistrice in žičnice Velika planina. Po dolini se zlagoma vzpenjamo vse do Doma v Kamniški Bistrici pri izviru Kamniške Bistrice. Cesta V Konec je za motorni promet zaprta.

Če smo pri moči: S Kamniškega sedla se lahko vzpnemo na zahodni vrh Brano (2252 m) po zavarovani zahtevni označeni poti. Vzpon od Kamniške koče vzame 1,5 ure. Na vzhodu pa je Planjava (2392 m), kamor vodi dve uri dolga zavarovana zahtevna označena pot. Obvezna je uporaba čelade!

Turistične informacije:
TIC Kamnik
Glavni trg 2, 1241 Kamnik
T: 01 831 82 50

Vremenska napoved:

Kamniško sedlo (staro ime Jermanova vrata) deli Gorenjsko in Štajersko. Severno se pobočje odsekano spusti proti Logarski dolini, od koder na vrh vodi pot od Koče pod Slapom Rinka, na jug pa se bolj položno spušča proti dolini Kamniške Bistrice. S Kamniškega sedla planinci največkrat zavijejo na hišni gori: Brano (2252 m) na zahodu in Planjavo (2392 m) na vzhodu. Kamniško sedlo pa je tudi privlačna tura za nabiranje kondicije, saj iz Kamniške Bistrice na razmeroma kratki razdalji pridelamo več kot 1200 metrov višinske razlike.

Jermanova vrata med Gorenjsko in Štajersko
Na sedlu so že leta 1906 postavili prvo kočo, ki so jo nazadnje obnovili leta 2011. V koči je tudi zimska soba z dvajsetimi ležišči. Z grebena sedla se na vzhod lepo vidi Planjavo in za njo Ostrico, na zahodu pa Brano in za njo Kotliče (1964 m) ter Tursko goro (2251 m). Proti severu se teren strmo spusti proti Logarski dolini, nekoliko levo je Okrešelj in nad njim Mrzla gora (2203 m). Lepo se vidi tudi slap Rinko.

Na Kamniško sedlo vodita poti iz gorenjske smeri iz Kamniške Bistrice in iz štajerske iz Logarske doline, kjer se pot začne pri Koči pod slapom Rinka. Tokrat smo začeli pri Domu v Kamniški Bistrici. Pot si nekoliko skrajšajo tisti, ki se odpeljejo do Jermance, mi pa smo pristaši planinarjenja iz doline.

Oster vzpon čez Pastirce
Po asfaltirani cesti se z velikega makadamskega parkirišča usmerimo mimo Doma v Kamniški Bistrici ter kapelice (na desni) in kmalu pridemo na makadam. Po petih minutah hoje nas smerokaz usmeri desno na pešpot, ki se precej strmo vzpne skozi gozd in vodi pod zanimivo previsno pečino do spodnje postaje tovorne žičnice za Kamniško sedlo. Tam pridemo na gozdno cesto, ki ji levo sledimo le nekaj korakov, potem pa nas markacije usmerijo ostro desno. Precej strmo se vzpnemo do kolovoza, s katerega že po desetih metrih zavijemo levo in naprej skozi gozd. V nadaljevanju se ob pobočju zlagoma vzpenjamo nad potokom Sedelščkom, ko pot zavije levo, pa se v ključih spet strmeje vzpnemo do opuščene planine, kjer stoji preprosta koča – Pri pastirjih (1418 m). Tam zapustimo gozd in se po kratki ravnini med nekaj balvani napotimo čez travnik, potem pa se pot spet strmo vzpne do Kamniške koče na Kamniškem sedlu.

S Kamniškega sedla po melišču?
Vrnemo se lahko po isti poti ali pa se na Kamniškem sedlu nekaj sto metrov v smeri proti Planjavi spustimo po velikem melišču – paziti moramo le, da se držimo desno oziroma proti zahodu, skozi ožji meliščnat prehod med rušjem, po katerem pridemo na pešpot malo nad pastirji.

Skupaj dolžina: 10,80 km
Skupaj višinskih metrov: 1284 m
Skupaj spustov: 1289 m
Maksimalna višina: 1887 m
Minimalna višina: 600 m
Skupaj čas: 00:41:48

Prijavljeni uporabniki lahko prenesejo GPS sled.