Izleti - Kokrsko sedlo (1793 m) od Suhadolnika

GPS:

Kokrsko sedlo (1793 m)
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Po strmi poti čez Taško je nekaj zahtevnejših odsekov čez skale, ki so zavarovane s klini in jeklenico. Čez nekaj skokov so v pomoč tudi lesene lestve. Pot čez Taško zmorejo le psi z izkušnjami v gorah, a tudi njim mora pomagati izkušeni planinec – obvezna je oprsnica!
Čas vzpona: 1,5–2,5 ure
Skupaj: 2,5–4 ure

Smer poti: Suhadolnik–Taška–Kokrsko sedlo– »Stara pot«–Suhadolnik

Kje se okrepčamo?
Cojzova koča na Kokrskem sedlu (1793 m)
T: 051 635 549

Izhodišče: parkirišče pod kmetijo Suhadolnik (880 m)
GPS: N 46° 20' 7" / E 14° 30' 37"
V Kranju se usmerimo proti Jezerskemu in nadaljujemo skozi Britof (tam zavijemo desno) ter skozi Milje, Hotemaže in Tupaliče, kjer cesta zavije desno. Sledimo ozki soteski Kokre. Po slabih osmih kilometrih, ko vozimo ob levem bregu Kokre (reka je na levi) moramo biti pozorni na odcep tik pred mostom, kjer glavna cesta spet zavije na desni breg reke. Ob cesti so na desni tudi slabo vidni rdeči planinski smerokazi. Razmeroma slaba makadamska cesta (vmes je nekaj sto metrov asfalt) se precej strmo vzpne in po dveh kilometrih in pol pridemo do označenega parkirišča ob desni strani ceste.

Če smo pri moči: Ko se vrnemo na Kokrsko sedlo, gremo lahko še na Grintovec, ki zahteva dodatno uro in pol do dve uri in pol hoje z dodatnimi skoraj 800 metri višinske razlike. Krajša je pot na Kalško goro, kamor vodi zahtevna označena pot (obvezna je uporaba čelade!) ali na Kalško goro (ob čeladi se opremite še s samovarovalnim kompletom!). Do Kalške gore je ena ura zložne hoje, do Kalškega grebena pa vsaj ura in pol.

Turistične informacije:
TIC Jezersko
T: 04 254 51 40 in 051 219 282
FB

Vremenska napoved:

Kokrsko sedlo deli dolini Kamniške Bistrice in Kokre. Južno se nad sedlom dvigujeta Kalška gora (2047 m) in Kalški greben (2224 m), proti severu pa se odpravimo na Grintovec (2558 m), Kokrsko (2520 m) in Jezersko Kočno (2540 m) ter nekoliko vzhodneje na Dolgi hrbet (2437 m) in Skuto (2532 m). Na sedlu stoji dobro obiskana Cojzova koča, ki je dobila ime po Žigi Zoisu (1747 – 1819) in njegovemu bratu, botaniku Karlu Zoisu (1756 – 1799). Prvo kočo so postavili že leta 1897, obnovili in razširili pa so jo pred petindvajsetimi leti. Do Kokrskega sedla vodi z jugovzhoda daljša pot iz doline Kamniške Bistrice, z zahoda pa krajša iz doline Suhi dol nad dolino Kokre. Zaradi vročine smo izbrali to krajšo in bolj senčno pot.

Na Kokrsko sedlo čez Taško
Začnemo pod kmetijo Suhadolnik, izbiramo pa lahko med dvema potema: nezahtevna stara pot nima posebnosti, čez Taško pa se vzpnemo čez nekaj zavarovanih ali z lestvami opremljenih odsekov.

Parkiramo na označenem parkirišču pod Suhadolnikom in se po cesti v zložnem vzponu napotimo slabih tristo metrov do domačije. Tam zavijemo desno po gozdni cesti, ki ji sledimo še slabih pet minut, potem pa zavijemo levo na široko pešpot, ki skozi gozd v slabih desetih minutah zmernega vzpona pripelje nazaj na gozdno cesto. Že čez dve ali tri minute pridemo do razpotja.

Desno na Kokrsko sedlo vodi nezahtevna stara pot, levo pa po ožjem kolovozu nadaljujemo po poti čez Taško. V nadaljevanju se strmeje vzpnemo ob hudourniku in skozi gozd pridemo do votline, kjer se začne zahtevnejši del poti. Najprej se strmo vzpnemo čez skale, tam je v pomoč jeklenica. Tudi v nadaljevanju je pot zelo  strma, čez skalne prehode so v pomoč klini in skobe, na drugih najstrmejših odsekih pa dve lestvi.

Ko pridemo čez Taško, se svet zravna in z desne se priključi stara pot. Nekaj korakov po ravnini oziroma zložnem terenu nadaljujemo čez cvetoč travnik, potem pa se pot spet strmeje vzpne med visoko travo in zaplatami rušja do Kokrskega sedla s Cojzovo kočo.

Nazaj po stari poti
Že znanemu terenu sledimo do razcepa nad Taško, kjer se lahko do Suhadolnika vrnemo po nezahtevni stari poti, najprej ob strmem skalnatem pobočju Pod grebenom in potem ob hudourniku.

Skupaj dolžina: 7,46 km
Skupaj višinskih metrov: 976 m
Skupaj spustov: 976 m
Maksimalna višina: 1787 m
Minimalna višina: 883 m
Skupaj čas: 00:20:12

Prijavljeni uporabniki lahko prenesejo GPS sled.