Na Sv. Jakob (806 m) čez Jeterbenk (774 m)

03.04.2013 AVTOR: Matej Zalar

T: 01 361 36 58 in 041 561 059
FB
Petek 15.00-22.00,
vikendi in prazniki 10.00-22.00.

Izhodišče: Golo Brdo (396 m)
GPS: N 46° 6' 19" / E 14° 25' 1"
Z glavne ceste Ljubljana-Medvode zavijemo levo v Medno in se mimo motela spustimo do križišča, kjer čez most zavijemo levo proti Golemu Brdu in Žlebam. V Seničici se držimo naravnost, po dveh kilometrih pa v križišču zavijemo desno proti Slavkovemu domu. Parkiramo na majhnem parkirišču ob cesti

Turistične informacije
TIC Medvode - Turistična zveza Medvode
Cesta ob Sori, paviljon 1, 1215 Medvode
ticmedvode@tzm.si
T: 01 361 43 46 in 041 378 050

Slabo vreme ekipe NaProstem.si ne ustavi. Za izlet na Sv. Jakob nad Medvodami seveda priporočam skrajno lepo vreme, saj razgled z vrha seže po celi severni Sloveniji. Podobno velja tudi za bolj poraščen Jeterbenk. Na Sv. Jakobu stoji istoimenska cerkvica, na Jeterbenku pa je nekoč stal grad roparskih vitezov Hertenbergov. V spomin na srednjeveško roparsko gnezdo Turistično društvo Žlebe – Marjeta vsako leto 25. junija organizira Pohod po poteh roparskih vitezov. Danes o gradu ni več sledu, dobre možnosti, da najde naropane zaklade, pa naj bi imel junak, ki poljubi kačo.

Med potjo s Sv. Jakoba smo mimogrede skočili še na Rog (798 m).

Na Jeterbenk z Golega Brda
Pot se začne pri dobro znani Gostilni Belšak, ki jo sicer bolje poznamo kot Slavkov dom. Pot začnemo po makadamski cesti, a že čez sto metrov skrenemo ostro levo po ozkem kolovozu, ki se skozi gozd strmo vzpne. Mimo manjšega kamnoloma pridemo na ožjo pot, ki pripelje do razpotja s kolovozom, kjer zavijemo levo mimo razpela. Z orientacijo ni težav, saj je pot dobro označena.

Za naskok na vrh imamo dve možnosti: po strmi grebenski poti, ki s širše poti zavije ostro desno, ali naokoli v smeri proti Sv. Katarini, kjer smo se vračali: če se odločimo za to pot, zavijemo desno na razpotju pri kapelici kakšnih osemsto metrov naprej.

Na vrhu z visokim lesenim križem si lahko na klopi odpočijemo z razgledom na sever Ljubljanske kotline in Kamniško-Savinjske Alpe.

Na Sv. Jakob
Proti Topolu oziroma Sv. Katarini, ki je bolj znano staro ime za to vas, se spustimo po položnejši poti. Z vrha se vrnemo dva, tri korake, in nadaljujemo desno. Ozka steza se v nekaj ostrih ovinkih spusti do širšega kolovoza, ki mimo počitniške hiše pripelje na križišče s kapelico. Nadaljujemo naravnost po širši makadamski cesti, ki čez tristo metrov pripelje do razpotja, kjer nadaljujemo levo po makadamu do vasi Topol.

Skozi vas hodimo po asfaltirani cesti, ki mimo cerkve sv. Katarine pripelje do križišča. Nadaljujemo naravnost mimo Gostilne na Vihri in pridemo na makadamsko cesto. Nad gostilno je parkirišče, kjer zavijemo desno (naravnost širša pot proti Sv. Jakobu). Vzpenjamo se po slabem kolovozu in pod vrhom holma zavijemo levo na ožjo pot čez travnik (tam je tudi planinski smerokaz). Ko se spustimo na ozko makadamsko cesto, že čez nekaj korakov zavijemo desno (nekoliko krajšamo pot, ki sicer zavije med hišami) in tam spet lepo vidimo vrh Sv. Jakob. Vzpnemo se lahko po strmi pešpoti naravnost po hribu ali naokoli po ozkem kolovozu.

Povratek čez Rog
Po spustu s Sv. Jakoba smo se vrnili na travnik nad Sv. Katarino (kjer smo z razdrapanega kolovza zavili levo). Ko pridemo nazaj na kolovoz, se usmerimo levo in se nad Sv. Katarino zlagoma vzpnemo na še en vrh s križem: Rog. Spustimo se naravnost po strmi pešpoti in se vrnemo na makadamsko cesto, po kateri smo prišli na Topol.

Pri kapelici pod Jeterbenkom se vrhu izognemo in nadaljujemo desno po kolovozu, ki ga čez čas pri smerokazu zapustimo in nadaljujemo nekoliko levo po ozki poti čez travnik. Tam pridemo do že znanega razpotja (levo Jeterbenk po grebenu) in se spustimo do Golega Brda, do koder je še za slabe pol ure hoda.